Monday, January 18, 2010

Perginye seorang anak adam~

Salam semua.agak lama jugak aku tak update blog nie.rasenye ini adalah post yg pertama bagi tahun 2010.hahaha.harapan aku untuk tahun nie agar aku dapat merajinkan diri mengupdate(gile rojak) blog nie semampu yg mungkin.

Tahun 2010 nie dimulakan ngan pelbagai peristiwa yg meruntun jiwa.Setelah dikejutkan dengan berita pemergian anak kepada Kak Ina,sabtu lepas dikejutkan lagi dengan pemergian seorang insan yg aku hormati,sayang iaitu maklong.

Pemergian maklong mmg dapat kitorang jangkekan tapi takla secepat ni.aku terkilan gak la sebab tak dapat jumpe die wat kali terakhir.sebab bile aku sampai kat kg,aku tgk sunyi je perkarang rumah.tgk acik sibuk menelefon seseorang dengan muke penuh kesedihan.aku baru kluar kereta ayah ku ajak pegi cari doktor.dalam perjalanan ke klinik,baru ayah kasitau yg maklong baru meninggal 5 minit sebelum aku sampai.terkedu kejap beb!

Balik dari klinik,perasaan sebak menghantui diri.aku tgk mak,makngah,pak itam teresak2 disamping jenazah.busu dalam nada yg sebak mengalunkan bacaan ayat2 suci Al-Quran.paling memilukan melihat keadaan paklong.mmg betol2 sedih punye time.

Tak kire penat aku yg belom ilang sebab drive lame,aku gagahkan diri membantu apa-apa je yg termampu.sebagai sumbangan buat kali terkahir untuk arwah.aku tgk muke arwah tenang dan manis je.

Semoga maklong tenang di alam yang akan kami semua kunjungi kelak.segala kata2 nasihat,teguran,gelak tawa akan kami ingati sampai bila2(insyaAllah)...

Al- Fatihah buat Allahyarhamah Marizah Binti Yusof @ Marizah Bin Kaiyah.

No comments: